Case Just Like Phillip – Profilering, huisstijl en webdesign
De Medeplichtigen bestaat uit 2 halven zeggen we altijd, samen is het 1 geheel. Dat muziek onze gemene deler én rode draad in vriendschap en samenwerking is hoeven we vaak niet meer toe te lichten. En toch doen we dat even omdat het bij deze creatieve uitspatting de ideale intro is.
Als creatieveling houd je vaak van de uitzondering, omdat dat het ooit makkelijker maakt om jezelf te onderscheiden. De band Just Like Phillip is zo’n uitzondering. In de basis is het een coverband, niet moeilijker maken dan het is.
Maar schijn bedriegt, het is met zekerheid een onderscheidende band in het landschap der tributes. Marco, een van de Medeplichtigen, is de oprichter en aanjager van het geheel. Door duidelijk te zijn in wat het idee is en daar gelijkgestemden bij te zoeken krijg je niet alleen een hele fijn muzikale klik. Er ontstaat een vriendschap want er is een passie die je deelt.
Het unieke kenmerk van JLP is makkelijk te benoemen, dat is de keuze in muziek. De minder of niet populaire alternatieve muziek is waar ze voor gaan. En dan weet je iets zeker, dan sta je nooit voorop. En dat is precies wat ze willen, sterker nog, ze maken graag gebruik van die ‘underdog’ rol. Met overtuiging en vastberaden, omdat je niet voor iedereen wilt spelen. Niet iedereen is je publiek, datzelfde geldt voor de bedrijven waar we voor mogen werken, je bent er nooit voor iedereen.
Recent is besloten om de communicatie van de band gelijk te gaan trekken aan het karakter, originaliteit. Er moest een nieuwe website komen, tekstueel, visueel en dus conceptueel tot in de laatste details voor de beelden. Dat idee hebben we uitgewerkt en mede dankzij de reportage van Michael Graste is het resultaat rete-vet. Een ander woord hebben we er niet voor.
Just Like Phillip is er klaar voor zich nog duidelijker te gaan onderscheiden en dat gaan ze in 2025 op diverse grote podia gaan bewijzen. Want ze worden steeds beter gehoord en gezien… voor de liefhebbers.